/* Eidogo beagyazashoz */

Szerda reggel indultunk autóval Székesfehérvárról, ám sokáig nem jutottunk, mivel Linz közelében lerobbantunk, de szerencsére pont egy McDonalds's mellett, így volt hová bemenekülnünk. Váratlan módon sikerült két kedves idegent kerítenünk, akik elvittek minket a linzi vasútállomásra, így egy hálókocsis vonattal folytattuk utunkat. A csütörtököt is jórészt vonatozással töltöttük, majd késő délután megérkeztünk a tengerparti kisvárosba, Zandvoortba.

Közben sajnos meglehetősen megbetegedtem, de ez nem nekem nincs hatással a játékomra, úgyhogy ilyen jelentősége nem volt a dolognak.

Sajnálatos módon a szervezők egy nagyon nagy hibát követtek el, mégpedig azt, hogy teljesen rosszul helyezték el a MacMahon lécet, egészen pontosan 1kyu-ra rakták 3 vagy 4 dan helyett. Ennek következtében a 6 fordulóból összesen három, ha szigorúan vennénk kettő kétesélyes meccset játszottam. Ez egy óriási hiba , hogyha pénzben próbálnánk kifejezni, akkor ezért kb. 300 eurós kártérítést várna el az ember.

Erről a három vesztes meccsről írnék:

Tanguy La Calvé 5d

Határozottan terület, sarok orientált játékos Franciaországból.

Fekete voltam, Hoshi-val és Takamoku-val kezdtem, majd gyorsan elfoglaltam egy sarkot a Komoku-ját támadva a meccs elején.

Minden ment normál módon egy ideig, de az egyik sarok inváziója rosszul sikerült, és óriási, stabil erőt kaptam kifelé, valamint sentét is. Ekkor egy hibát követtem el azzal hogy az egyébként is nagyon nagy és erős falamat növeltem még tovább, ahelyett hogy terjeszkedtem volna a centrumban. Sajnos elég rosszul kezeltem az invázióját, de még ezután sem álltam különösebben rosszul, csak sajnos, amiben a gondolkozási idő komoly hiánya is okozott, nem tudtam megőrizni a nyugalmamat, és túlzásokba estem. Sokszor azt hiszem, hogy rosszul állok, pedig valójában nem, vagy akár kifejezetten vezetek, mostanában sikerül már ezt kiküszöbölni azzal, hogy megszámolom, a területeket, ám erre csak akkor van lehetőségem, hogyha van még rá időm. Sajnos ezen a versenyen csak 60 perc főidő volt, ami teljesen indokolatlan, mivel egy nap csak kettő forduló volt. Természetesen sok más versenyen van 60 perc főidő, így figyelnem kell arra, hogy azoknál a lépéseknél, különösen a megnyitásban ne használjak el sok időt, amikor már tudom, hogy mit akarok lépni. Ilyenkor sokszor még elmélkedek hogy miket lenne még érdemes lépni, pedig már tudom hogy mit fogok lépni valószínűleg, így ezalatt az idő alatt értékes percek sokasága vész el. Nemrégiben el is határoztam, hogy az olyan versenyeken, ahol 60 perc vagy kevesebb főidő van gyorsabban fogok játszani sokkal a megnyitásban. Lényegtelennek tűnhet, de hogyha a parti elején gyorsan játszol, az egy láncreakciót indíthat el, ha pedig lassan, az is. Ez azért van, mert amíg megy egyikőtök ideje, mindketten gondolkoztok, így hogyha Te sokáig gondolkozol, akkor könnyen lehet, hogy az ellenfeled már pontosan tudni fogja, hogy mit lépjen, így pár másodpercig telik csak az Ő ideje, aztán Te lehet elhasználsz egy lépéssel megint jó néhány percet, és Ő megint tudni fogja már pontosan, hogy mit lépjen. Ha viszont Te gyorsan lépsz a parti elején, akkor simán lehet, hogy ez a láncreakció éppen fordítva fog megvalósulni és amire a középjátékhoz, a harcokhoz értek, neki már csak 20 perc lesz a főidejéből, neked meg még 50, ezt tapasztalatból is tudom, mert régen nagyon gyorsan játszottam. Na de visszatérve a meccsemre, sajnos idő hiányában az egyik sarokban odaadtam neki sok pontot a végjátékban, közben próbáltam megtámadni egy gyengébbnek látszó csoportját, aminek az eredménye az lehetett volna hogy elkapom 3 kövét goté-val, ezt láttam is, de mivel azt hittem, hogy legalább 20 ponttal vezet az ellenfél, nem értem be a három kővel, hanem megpróbáltam az egész csoportját megölni, ami sajnos nem sikerült, hozzá kell tegyem, itt már villám sebességgel kellett mindkettőnknek játszani a kanadai byo-yominak köszönhetően. Ez a 3 kő tizen-egynéhány pontot ért, viszont gote lett volna, nehéz lenne megmondani, hogy nyertem-e volna, ha elkapom a három követ, de az biztos, hogy nagyon szoros parti lett volna, könnyen lehet, hogy fél pontos. Végül 10,5 ponttal vesztettem, de az volt a baj, hogy azt hittem hogy több mint 20 ponttal vezet az ellenfél.

Schayan Hamrah 5d

Ugyanolyan stílussal mint az előző ellenfél, a különbség annyi, hogy Ausztriából való.

Fehérrel voltam, Hoshi-val, és Ootakamoku-val kezdtem. Ő kínai megnyitással, ha jól tudom, a mikro verziójával. Az ő oldalán gyorsan összehoztam egy bázist a center felé is nyitva, ezzel nem is lett volna semmi baj, viszont elég sok időt elhasználtam ezzel, ami ennél nagyobb probléma, hogy amikor már tenukiznom kellett volna, még nem tettem ezt meg. Ezután még mindig nem lett volna rossz a parti, de amikor megtámadta a Hoshi-mat, nem a legjobb lépést választottam, és bár felhúztam egy falat a sarkot is megtartva, de eközben megépítettem az Ő területét is, mindezt gotéra. Még mindig nem lett volna rossz a helyzet, viszont miután a 6-4-en lévő kövemet oldalról támadta szokatlan módon, és nem a sarokba inváziózott, nem kezeltem nyugodtan a helyzetet, és így könnyen erős, sérthetetlen alakzatot kapott. A végjátékban még elkövedtem egy hibát, annyi lett volna a dolgom hogy a második vonalon betolok egy követ a területe felé sentével, ez tizenkét pont lett volna, de mivel később  Ő ezt meglépte gotéval, ezért ha meglépem ezt a második vonalas sentét, akkor is kikaptam volna 1-2 ponttal, így végül 11,5 ponttal vesztettem.

Pavol Lisy 1p (7d)

Szintén ugyanolyan stílussal, mint az előbbi ellenfeleim. Egyébként megfigyelhető, hogy a mostani, fiatal generációban már nagyon ritka, hogy valaki erőre játsszon, az idősebb játékosok között sokkal többen tesznek így. Európa egyik legjobbja, ennek ellenére már 3-szor legyőztem, így tudtam hogy van esélyem ellene.

Hoshi-Takamoku-val kezdtem, fehérrel voltam, Ő Komoku-val és egy szintén Komokuból kreált Shimari-val indított. Megtámadtam a 3-4 kövét 5-4-en majd ő hagyományos módon elfoglalta a sarkot, míg én az oldalon kaptam egy bázist, Ő ezt utána megtámadta a harmadik vonalon keimával, erre én tenukiztam, itt talán léphettem volna mást is, a saját oldalamon, hogy könnyebben erőre tudjak játszani. ő is lerakott egy bázist az én oldalamon, úgyhogy én is inkább elfoglaltam az egyik sarkot, majd később próbáltam centert kreálni. Ez nagyjából sikerült is, ezután jött egy eléggé kockázatos invázió a részéről, itt lett volna esélyem végleg megölni az alakzatát valószínűleg, de sajnos itt már végképp kevés időm volt, így ez nem sikerült, hozzá kell tegyem, hogy sokszor túl kockázatos inváziókkal próbálkozik, viszont ezek lemészárlásához sok gondolkozási idő kell, s mivel Ő nagyon-nagyon gyorsan játszik, az embernek jó eséllyel már nem marad sok ideje addigra amíg sansza lenne rá, hogy büntessen. Végül nem sikerült megölni, így én haltam bele egy alakzatommal.

A siker elmaradt ezen a versenyen, de ennek ellenére sok új dolgot tanultam, és jól éreztem magam, teniszeztünk, mini-golfoztunk, bowlingoztunk és láttam az óceánt.

Következő bejegyzés: Tsukegiri újratöltve - Minden amit a Tsukegiri Joseki-ről tudni lehet - 1. rész - Kosumi nélkül

 

Szerző: Bovdo  2015.04.12. 20:50 2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bovdogo.blog.hu/api/trackback/id/tr397361360

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

KKP 2015.05.12. 11:39:30

Végre egy nagy siker Bledben !
Erről nem készül blogbejegyzés ?

KKP 2015.07.04. 11:03:33

Szia,
Idén is lesz beszámoló az EB-ről ?
süti beállítások módosítása